slimcenter.pl

slimcenter.pl – uroda, moda, zdrowie, lifestyle

zdrowe jedzenie dla dzieci
Zdrowie

Jak przygotować zdrowe jedzenie dla dzieci?

Jakość jedzenia jest zdecydowanie ważniejsza od jego ilości. Dlatego zdrowe nawyki żywieniowe należy wdrażać już od samego początku. Dieta karmiącej mamy również ma wpływ na późniejsze upodobania smakowe dziecka i nie od dziś wiadomo, że im bardziej różnorodne posiłki mamy, tym lepiej dla dziecka. Jednak i tak ich najważniejszym kryterium jest jakość.

Zdrowe jedzenie dla dzieci

Dzieci zdecydowanie powinny jadać częściej, ale nieduże posiłki. Zaleca się, aby było ich 4 lub 5. Dzięki temu oprócz tych głównych, czyli śniadania, obiadu i kolacji, maluch może jeszcze zjeść dwie smaczne przekąski. Zdrowe jedzenie dla dzieci powinno zawierać wszystkie niezbędne składniki odżywcze, w tym witaminy i mikroelementy, które zapewnią prawidłowy wzrost i rozwój dziecka. Nie może więc zabraknąć wartościowych tłuszczów, białka i węglowodanów. Do posiłków należy więc włączyć mięso, nabiał, warzywa, owoce, jajka oraz zdrowe węglowodany, np. makaron, kaszę czy ryż.

Jak przyrządzać posiłki dla dzieci?

Wielu rodziców zastanawia się jak przyrządzać zdrowe jedzenie dla dzieci. Właściwie rządzą tutaj podobne kryteria jak w przypadku zdrowej diety dla dorosłych. Należy więc unikać przede wszystkim żywności przetworzonej oraz takiej obróbki termicznej jak smażenie w głębokim tłuszczu, ponieważ to właśnie dzięki temu posiłki są ciężkostrawne i tuczące. Zdecydowanie lepiej gotować, piec lub przygotowywać posiłki na parze. Są zdrowsze, mniej tuczące i nie tracą swoich wartości odżywczych w tym przede wszystkim witamin i mikroelementów.

Do każdego głównego posiłku warto dokładać warzywa, a do przekąsek owoce, które są zdrowe i przede wszystkim słodkie, co dzieci szczególnie doceniają. Warto także kierować się preferencjami smakowymi dziecka i nie zmuszać do zjadania potraw, których nie lubi. Nowe produkty zdecydowanie lepiej wprowadzać stopniowo i w takiej postaci, która dziecku najlepiej odpowiada, np. jeśli lubi tylko surową marchewkę, to nie zmuszajmy go do zjadania gotowanej. Jeśli dziecko nie bywa przymuszane, to jest szansa, że szybciej przekona się do nowości na talerzu.

Skąd wziąć pomysły na zdrowe jedzenie dla dzieci?

Tylko sami rodzice wiedzą, ile trzeba poświęcić czasu na przygotowywanie zdrowych i smacznych posiłków dla dzieci, szczególnie dla niejadków. Na stronach internetowych znajdziemy propozycje zdrowych i łatwych w przygotowaniu posiłków, np. kolacji i przekąsek. Z czasem można do tego zaprosić również samo dziecko i potraktować to jako formę wspólnego spędzania czasu, który będzie okazją do rozmowy, a nawet zabawy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *