slimcenter.pl

slimcenter.pl – uroda, moda, zdrowie, lifestyle

rozciąganie do szpagatu
Sport

Rozciąganie do szpagatu – jak zrobić szpagat?

Szpagat to jedna z figur akrobatycznych, w której nogi są rozciągnięte i tworzą linię prostą wzdłuż podłogi. Wyróżniamy kilka rodzajów szpagatu, do których należą między innymi: szpagat francuski, szpagat turecki czy igła szpagatowa. Wykonanie szpagatu jest marzeniem wielu osób, aby tego dokonać potrzeba jednak systematyczności i samozaparcia.

Dlaczego warto robić szpagat?

Spora część z nas prowadzi siedzący tryb życia. Brak ruchu, nieprawidłowa postawa ciała, pozostawanie przed długi czas w jednej, nienaturalnej pozycji deformuje nasze ciało, pogarsza stan naszego zdrowia i samopoczucia. Wykonywanie systematycznych ćwiczeń, rozciąganie, dbanie o elastyczność naszych mięśni zmniejsza negatywne skutki braku ruchu i pomaga zachować nasz organizm w formie. Także ćwiczenia, które pomagają nam w wykonaniu szpagatu, a tym samym również i sam szpagat, pomogą w odpowiednim rozciągnięciu całego ciała.

Zaletą ćwiczeń rozciągających jest również to, że w znacznym stopniu poprawiają one ogólny wygląd naszej sylwetki, przyczyniając się do korygowania nabytych wad postawy.

Poza tym, ćwiczenia takie jak szpagat pozwalają zmniejszyć napięcie mięśniowe, a także poprawiają krążenie krwi. Szpagat pomaga w redukcji zakwasów i dba o prawidłowe rozciągnięcie mięśni.

Jak zrobić szpagat – czyli rozciąganie do szpagatu

Wykonanie szpagatu może udać się tak naprawdę każdemu – ta imponująca figura jest bowiem dość prosta w wykonaniu. Tym czego nie może zabraknąć przy przygotowaniach do wykonania szpagatu jest systematyczne rozciąganie. Na to jak szybko będziemy w stanie wykonać szpagat, mogą mieć również wpływ uwarunkowania genetyczne – jedni będą potrzebować na to kilku tygodni, u innych ten czas może wydłużyć się nawet do kilku miesięcy.

Rozciąganie do szpagatu zawsze powinno być poprzedzone rozgrzewką, a nasze mięśnie powinny być zawsze rozluźnione. Trzeba pamiętać o tym, że ból to w przypadku rozciągania do szpagatu wysoce niepożądany symptom, który świadczy o tym, że należy przerwać ćwiczenia. Ważnym jest także równoczesne ćwiczenie obu nóg.

Rozciąganie do szpagatu – jakie ćwiczenia wykonywać?

Istnieje wiele różnych zestawów ćwiczeń przygotowujących nasze ciało do wykonania szpagatu. Jednym z nich są wykroki do przodu. Ćwiczenie to polega na tym, że jedną nogę wysuwamy do przodu i zginamy kolano pod kątem prostym. Noga, która została z tyłu musi być wyprostowana. W pozycji tej powinniśmy wytrzymać około 40 sekund.

Inne popularne ćwiczenia na rozciąganie do szpagatu to skrętoskłony, przyciąganie nogi w leżeniu na plecach, skłon do jednej nogi czy rozkrok – wykonywane regularnie przyniosą nam upragniony rezultat w postaci szpagatu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *