slimcenter.pl

slimcenter.pl – uroda, moda, zdrowie, lifestyle

ćwiczenia z gumą
Sport

Ćwiczenia z gumą – trening w domu

Ćwiczenia z gumą cieszą się coraz większą popularnością wśród entuzjastów domowego treningu. Gumy do ćwiczeń nie zajmują dużo miejsca, są stosunkowo niedrogie, a wykorzystywać je można w naprawdę wielu różnych kombinacjach. I co najważniejsze – ćwiczenia z gumą są skuteczne, a regularny trening przynosi spektakularne efekty.

Ćwiczenia z gumą – na czym polegają?

Gumy przeznaczone do treningu wykonane są z rozciągliwego lateksu. Ich działanie polega na stawaniu oporu mięśniom. Ćwiczenia z gumą oporową przynoszą wiele korzyści dla zdrowia i w znaczący sposób wpływają na poprawę wyglądu sylwetki. Rosnąca popularność tego typu treningu sprawiła, że obecnie mamy dostęp do szerokiej gamy produktów, różniących się od siebie długością, szerokością oraz siłą maksymalnego oporu.

Ćwiczenia z gumą na brzuch

Każdy kto marzy o umięśnionym brzuchu może osiągnąć swój cel, regularnie wykonując proste ćwiczenia z gumą. Wystarczy położyć się na plecach z gumą założoną wokół kostek. Ćwiczenie polega na naprzemiennych unoszeniu nóg w górę. Gdy podnosimy jedną nogę, drugą dociskamy mocno do podłoża. Liczbę powtórzeń należy systematycznie zwiększać.

Ćwiczenia z gumą na uda

Zgrabne uda o delikatnie zarysowanych mięśniach można osiągnąć wykonując proste ćwiczenie z gumą. Pozostając w pozycji stojącej, załóż gumę na kostki. Im mocniejsza guma, tym bardziej intensywne ćwiczenia. Ćwiczenie na piękne uda polega na odwodzeniu jednej nogi na bok z pozycji stojącej. Postaraj się ją unieść najwyżej jak potrafisz. Pozostań w najwyższym punkcje przez kilka sekund, a następnie opuść nogę i powtórz ćwiczenie kilkanaście razy na każdą z nóg.

Ćwiczenia z gumą na klatkę piersiową

Każdy doskonale wie, że najlepszymi ćwiczeniami na rozbudowę klatki piersiowej są klasyczne pompki. Jeszcze lepsze efekty przynoszą pompki z dodatkowym oporem w postaci gumy. Wystarczy wziąć gumę w obie dłonie i przeprowadzić nad barkami. Pompki należy zaczynać w spokojnym tempie, aby nie doprowadzić do przeciążenia mięśni ramion. Po pewnym czasie należy systematycznie zwiększać ilość powtórzeń.

Ćwiczenia z gumą na pośladki

W przypadku ćwiczeń na pośladki, bezkonkurencyjne od zawsze są przysiady. Ćwiczenie to można bardzo wzmocnić, stosując gumę oporową. Gumę należy założyć powyżej kolan i stanąć w lekkim rozkroku. Przy wykonywaniu przysiadów z gumą należy koniecznie pamiętać o zachowaniu prostych pleców. Zacznij od wykonywania 15 przysiadów w kilku seriach, a następnie systematycznie zwiększaj liczbę powtórzeń.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *