slimcenter.pl

slimcenter.pl – uroda, moda, zdrowie, lifestyle

dietetyczne dania
Dieta

Smaczne i dietetyczne dania?

Jeśli chcesz zrzucić kilka zbędnych kilogramów albo po prostu poprawić ogólny stan zdrowia, warto zastanowić się nad zmianami w codziennym jadłospisie. Niezbilansowana dieta i brak ruchu przyczyniają się do rozwoju tak zwanych chorób cywilizacyjnych, takich jak miażdżyca, otyłość czy nadciśnienie. Na choroby dietozależne cierpi już blisko jedna trzecia Polaków… Prawidłowa dieta wpłynie nie tylko na polepszenie Twojej kondycji fizycznej, ale również na poprawę samopoczucia i redukcję stresu.

Wybór produktów spożywczych

Wbrew częstym obawom, żeby wprowadzić do swojego menu zdrowe, dietetyczne dania, nie musisz rezygnować ze smaku ani żmudnie liczyć kalorii. Wystarczy przestrzeganie kilku prostych zasad, zaczynając od wyboru produktów, z których będziesz przygotowywać potrawy. Przede wszystkim, należy zrezygnować z produktów gotowych i wysoko przetworzonych. Zawsze sprawdzaj skład jedzenia, które chcesz kupić, i wybieraj takie, które zawiera same naturalne składniki i jak najmniej dodatków, takich jak stabilizatory i konserwanty. Zakaz jedzenia wysoko przetworzonego obejmuje oczywiście wszystkie wizyty w restauracjach typu fast food. Jeśli kupujesz coś gotowego, na przykład słodycze, wybierz takie, które mają jak najprostszy skład – zwykłą czekoladę czy sezamki zamiast batonika. W miarę możliwości używaj do gotowania jak najwięcej świeżych warzyw i owoców, a nabiał i mięso kupuj tylko ze sprawdzonego źródła, najlepiej z certyfikatem żywności ekologicznej. W pieczywo nie warto się zaopatrywać w dyskontach – chleb z dobrej piekarni będzie nieco droższy, ale pozbawiony spulchniaczy i konserwantów.

Proste przepisy

Przygotowywanie dań ze świeżych produktów wcale nie musi być trudne czy bardziej czasochłonne. Nawet jeśli nie zamierzasz zrezygnować ze spożywania mięsa, warto znacznie ograniczyć jego ilość w diecie – ludzki organizm nie jest dostosowany do codziennego spożywania mięsa. W poszukiwaniu pełnowartościowych, prostych posiłków zajrzyj na blogi i do książek kucharskich poświęconych diecie wegetariańskiej i wegańskiej. Kuchnia oparta jedynie na produktach roślinnych siłą rzeczy musi być dobrze zbilansowana i dostarczać wszystkich składników odżywczych w łatwej do przyswojenia formie. Odpowiednio przygotowane dania jarskie są nie tylko smaczne, ale też mniej kaloryczne, pozbawione trudnego do strawienia tłuszczu zwierzęcego i złego cholesterolu. Zawarte w świeżych owocach i warzywach błonnik, witaminy i minerały pomagają pozbyć się z organizmu szkodliwych produktów przemiany materii.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *